Charakterystyka zapięć rowerowych, przeznaczenie, siła zabezpieczenia - Rowery Ok

Charakterystyka zapięć rowerowych, przeznaczenie, siła zabezpieczenia

list Kategoria: Blog Dodano:

Celem zapięcia rowerowego jest uniemożliwienie złodziejowi przywłaszczenia naszego pojazdu, który sam w sobie nie posiada żadnych zabezpieczeń. W zależności od konstrukcji oraz poziomu bezpieczeństwa wyróżnia się kilka grup zapięć. Postanowiliśmy przybliżyć wam każdą z nich, aby zakup okazał się trafny i jednocześnie opłacalny.

Zapięcia elastyczne

Najtańszą i najbardziej podstawową formą ochrony przed kradzieżą są linki rowerowe. Występują one w różnych długościach i kolorach. Ważą niewiele i są bardzo praktyczne. Niestety, nie są one żadną przeszkodą dla złodzieja. Stosuje się je głównie wtedy, gdy rower nie ma dużej wartości. Jednak nawet właściciele takich sprzętów powinni rozważyć zakup linki zbrojnej. Są one mniej elastyczne, lecz stanowią lepszą ochronę. Od linek bardziej bezpieczne są łańcuchy. Najwygodniejsze są modele z gumową lub materiałową osłonką, która zapobiega obiciom lakieru na ramie. Ich główną wadą jest ciężar, ponieważ przeważnie sięga on do 3 kg. Nową formą zabezpieczenia roweru są zapięcia sztabowe.Są to rozkładane sztabki, z których tworzy się zamkniętą pętlę. Poziom ochrony jest zbliżony do U-locków, lecz zdecydowanie lepsza jest wygoda użytkowania.

Zapięcia stałe

U-locki, czyli zapięcia szeklowe, zapewniają wyższy poziom niż łańcuchy i linki. Są to pręty produkowane z różnego rodzaju stopów uformowane w kształt litery U. Im mocniejszy i lżejszy jest materiał, tym cena zapięcia będzie wyższa. U-locki uważane są za najlepszą formę zabezpieczeń. Wadą jest ich sztywna konstrukcja, która może być mało wygodna w transporcie. Nie są również tak długie, jak linki. Kolejną formą zabezpieczenia są zapięcia szczękowe, czyli forma blokady na tyle koło, która zapobiega jego obracaniu się. Można je mocować w rowerze na stałe. W porównaniu do innych zabezpieczeń to rozwiązanie jest mało praktyczne, ponieważ złodziej może po prostu podnieść rower i z nim odejść. Tego typu blokadę stosuje się na krótkie postoje w miejscach, w których zanadto się nie oddalamy od pojazdu.

Jak wybrać odpowiednie zapięcie rowerowe?

Nie ma sensu do starego, używanego roweru kupować wysokiej jakości zapięcia. Z kolei roweru z górnej półki cenowej lepiej nie zabezpieczać tanią linką. Jak więc znaleźć złoty środek? Przyjmuje się zasadę, że zapięcie powinno kosztować około 10% wartości roweru. Uwzględnij także częstotliwość zapięć i czas, na jaki będziesz zabezpieczał pojazd. Solidna zapinka może nie być potrzebna, jeśli nigdy nie zostawiasz go w miejscach publicznych. Oprócz bezpieczeństwa ważna jest wygoda podczas transportu. Niektóre modele zapięć rowerowych można zamontować w rowerze. Inne po prostu trzeba wozić ze sobą np. w torbie, koszyku lub plecaku. Im bardziej sztywna i ciężka jest konstrukcja, tym mniej komfortowe będzie jeżdżenie. Zapięcia rowerowe zamykane są na kluczyk lub szyfr. Jest to pełna dowolność wyboru. Zapominasz wziąć kluczy z domu? Wybierz szyfr. Masz słabą pamięć? Lepszy będzie klucz.

niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad grudzień

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło